Wednesday 12 March 2014

#PRAY FOR MH370

 

Manalah perginye pesawat ni?? Hari ni dah masuk hari ke-6 dah hilang, tidak dijumpai... Banyak klu

yang kita dapat, tapi ade yang betul, ade yang salah... Banyak negara yang bantu Malaysia cari

pesawat yang hilang ni and dengan itu Malaysia juga secara automatiknye telah mengambil sebuah

risiko yang besar *ceh,,ayat baku skit*..Tau tak ape risiko tu? Orang luar dah brjaya masuk ke

perairan kita..Aku tak tau lah klau anda tak rase tergugat dengan keadaan cam nih...Tapi sejujurnye

aku memang rase sangat tergugat sebab diorang boleh sesuka hti badak je masuk ke perairan

kita..Aku tak nafikan kalau betul diorang nak tolong kita cari pesawat MH370 nih...Aku puji jugak

sikap diorang sanggup nak tolong kita cari pesawat MH370 ni even tak berapa nak banyak klu pun

kita dapat...Tapi aku harap diorang ni ikhlas nak tolong kita...Aku percaya pada pemimpin kita yang

bijak buat keputusan... Sebenarnye aku nak citer pasal bende lain...haha..
 

APEBENDE NIH???

Tak payah nak merepek meraban lah weyh...Aku marah betul dengan orang2 mcm nih...Dah la pakai

songkok bagai...Malulah weyhh kat orang luar...Ntah2 orang luar gelak je kat kita sebab buat

perangai cam nih..Nampak sangat kesyirikannya di situ...Aku memang tak boleh nak sabar dengan

bende2 macam nih...Korang tak pikir ke ape tanggapan  orang luar pada Negara kita...Kita ade

pegangan, mohon la pada Allah, bukannye pegi teropong buluh tuh, duduk atas tikar ajaib bagai...

Cuba korang bayangkan, kalau la bende ni betul, korang tak pikir ke berapa banyak akidah manusia

boleh terpesong 360? Mohon la pada Allah, Allah Maha Berkuasa...Kita berdoalah semoga pesawat

MH370 ni dipertemukan dengan lebih cepat agar perkara macamnih tak merebak lagi...


D.U.I.T...(DOA.USAHA.IKHTIHAR.TAWAKAL)

 macam belajar kat sekolah pulak...Kalau kita belajar and gune formula ni kat sekolah dulu, kenapa

kita tak boleh gune untuk bende cam nih... Kita berdoa semoga pesawat ni cepat dipertemukan,pihak

kerajaan dan Negara lain saling bantu membantu berusaha mencari pesawat ni dengan niat yang

ikhlas,ikhtiar dengan pelbagai cara,cara didarat dan dilaut,akhir sekali kita sebagai rakyat hanya

tawakal dan pasrah dengan keadaan pesawat..okeyhh...insyaallah, bersama-samalah kita berdoa agar

pesawat MH370 ni cepat dijumpai....

No comments:

Post a Comment