Tuesday 11 March 2014

hello??!!!

My first entry nih...so mesti banyak kelemahan kan???
 

Pagi nih aku rasa cuak je memanjang...Tau tak sebab ape? Sebab malam tadi, rumah jiran aku pecah..

Cuak tak cuak?! Meh citer sikit kat sini...

Tersebutlah kisah....... semalam petang blackout...Ntah lori mane ntah yang pegi

mendajalkan tiang elektrik yang memang jadi punca elektrik taman kitorang nih....Jeles

dengan keamanan taman aku nih kott.. So malam tu x tau nape,semua jiran aku pi kluar

makan lah, apelah...tapi yang pasti memang tak de sape kat umah...Time family aku balik

tu, nak masuk umah ni, tetibe trdengar org bunyikn hon banyak kali..Ingatkan marah ke ape

kan? Baru nak start landing nk golek2 skit,,tetibe jiran sebelah umah aku ni,(Wak A)

call bapak aku. Bapak aku ni mukanya cam tekejut  and serious mase cakap kat telepon

die..Bila da hang up, aku tanye lah..

"Knape ayah?". Pastu bapak aku cakap,"umah Pak Cik B(jiran aku) kene rompak."


Erhmm,,memang tak arr..Umah orang kaya kott. Klau kene rompak memang untung ar

perompak tu,kaye kott org tu.. Tau tak? mase kitorang trdengar bunyi hon tu sebenarnye

kejadian rompakan tu baru je berlaku..takut kan??Pastu mak aku pun pegi la umah jiran

sebelah umah aku,nak teman isteri Wak A nih..yelah tinggal sorang kan..takut lah jadi

ape2...Aku pulak kene tinggal sorang kat umah sebab adik aku dah tido...Takut dowh..takut

giler... Yang kaum bapak2 pulak dah pegi umah Pak Cik B tu nak tengok ape yang hilang

ke, cedera ke...

Sebenarnye.....(ni aku dengar kaum mak2 citer lah,hehe) 

Pak Cik B tu pun kluar gi makan gak time tuh.. So bila dia smpi umah, die trperasan yang

pintu umah die terbukak...ape lagi,, isterinye hon lah banyak kali...Tapi jangan main2

dowhh,, sebab anak die askar, jiran die ade yang pesara askar...

 
Hah...Takut tak???Tapi nak wat cam mane kan...Family Pak cik B tu kluar makan kejap je,
 
tu pun still kene pecah gak...Kawasan perumahan yang ade security 24 hours tu pun ade je
 
yang kene pecah, apetah lagi yang tak de security guard nih..Kesian dowhh...Nasib baik la
 
kitorang ni jiran2 yang unite..haha..sonok arhh...dah la tgh blackout,,main api,main
 
bayang....lebih kurang pukul 1.20 pg tu baru lah ade elektrik balik...Ape2 pun,lain kali kluar
 
kuncila pagar umah tu...kunci semua pintu baru kluar..ni sebagai langkah berjaga-
 
jagalah...takkan nak tunggu nasi jadi bubur baru nak ingat...



No comments:

Post a Comment